Tuesday, May 11, 2004

Mystiskt med Mystikal

Jag kan aldrig påminna mig att jag nånsin varit i "mediadvala". Men tydligen var jag det i januari i år, för jag hade totalt missat den här grejen:



"Rapparen Mystikal dömd till sex års fängelse

Mystikal, vars riktiga namn är Michael Taylor dömdes idag till sex års fängelse för sexuellt utnyttjande. Detta efter att han tvingat sin kvinnliga hårstylist att utföra oralsex på honom. Mystikals två livvakter var även de med och tvingade stylisten, de två männen dömdes till tre respektive fyra års fängelse.

De tre männen filmade hela överfallet och domslutet var därför inte speciellt svårt att ta. Domaren sa i sitt uttalande, ”Domstolen är övertygad om att den anklagade anser sig stå över lagen och att han har rätt att ta lagen i egna händer.”
Mystikals album, Tarantula, var nominerat i kategorin ”Bästa Album” på förra årets grammy-gala."

(Punkten.se 2004-01-16 15:54)

Konspirationstankarna börjar yra i min skalle och jag anar såklart en government coverup. Så jag googlar. En sökning på Mystikal+dömd ger fåniga 5 träffar, varav INGEN på Aftonbladet eller Expressen. Inte heller sökningar på ABs site ger nåt. Är det detta som kallas "nyhetsvärdering"? Jag är besviken. Jag förväntar mig att jag ska få i mig såna häringa viktigheter genom att dagligen dammsuga kvällblaskorna nöjessidor. Skämt åsido så är ju faktiskt Mystikal en riktig kändis, till skillnad från diverse dokusåpa-idioter.

Contributors

Blog Archive