Det ryktas att vissa så kallade "seriösa" bloggare (vänner till mig förresten) drar in grova pengar på att i sina blogginlägg så-där-liksom-i-förbifarten nämna företag och produkter. Reklam eller produktplacering eller vad fan man ska kalla det allstå. Mest illamående blir jag av de tjejer i 16-17-årsåldern kräks ur sig produktnamn i sina löjligt välbesökta bloggar. Läste nyss om en sådan "modebloggare" som just skulle till att köpa en lägenhet för pengar hon tjänat enbart på reklam. Vet hut! Det är fult och dåligt att tjäna pengar på förlorar-generationen 90-talisternas jag-svaghet.
Jag säger istället så här: Ikea säljer en skärbräda som heter "Drälla". Jag menar, vad SÄNDER DET FÖR SIGNALER EGENTLIGEN?! SKA DET VARA PÅ DET SÄTTET?!!
Alla produkter på bilden suger. Utom Sverker.
Detta är bloggen där Mannen som gör hvad som faller honom in skriver exakt vad han vill. Oftast trams, slö samhällskritik och yttranden bättre skrikna under sängen.
Byggnadsetnologen
Blog Archive
-
▼
2008
(120)
-
▼
February
(16)
- "Jag älskar dig Bosse, skit mycket!"
- 2008-02-25: Dagens...
- You Say Party, We Say Die!
- De riktigt seriösa bloggarna låter sig inte köpas....
- Kärlek är underskattat och alla borde le mer
- W? W!
- Malmsjö är bra i "Fanny och Alexander" i alla fall
- Hur mycket knark var det egentligen 1968?
- Just när livet kändes som jobbigast...
- Techno Viking
- Niggas wit attitude
- Zappade!
- Hur man vet att något är inne
- "In the house of pain..."
- Mer bio för Mannen
- Red Hot Chili Nose
-
▼
February
(16)