Thursday, October 26, 2006

Det hade varit oäääändligt mycket humor!

Ur Döskalle & Mästerligt möter Jan Guillou:

Är det sant att du och Stig Larsson skulle byta manus en gång, bara för att se vilka reaktioner det skulle väcka?

- Ja det är faktiskt sant. Jag skulle skriva en stilparodi på Kaninmannen, och så skulle vi ge ut den i Stig Larssons namn. Och hans nästa diktsamling skulle ges ut i mitt, efter att jag talat länge om att jag måste göra något radikalt nytt efter Hamilton för att inte stelna i den här formen, och på så sätt promota min lyrikdebut. Enligt planen skulle då kritikerna höja min sexbrutala Kaninmannen-skildring till skyarna och såga Stig Larssons diktsamling jäms med fotknölarna.

Fatta vilket jävla långfinger upp i röven det hade varit på kulturtyckareliten!


Ung Kamrat Guillou.

Contributors

Blog Archive