Sunday, January 21, 2007

Avlyssnat på sistone

Den mp3-spelare jag för tillfället har äran att kalla "min" är ganska gammal, inte ny, helt klart lånad och lite blå. Den rymmer endast tre album åt gången. Ibland har man tur och laddar den med tre bra album. Det hände förra veckan:



ABBA "The Visitors" (1981): Jag läste en intervju med nån hiphopsnubbe, jag tror det var Pharrell Williams. Apropå Sverige sa han att "The Visitors" är bra, och han har helrätt. Det märks att det är gruppens sista platta. Gruppen var på väg in i en ny tid, och det funkade liksom inte. Det är mycket skilsmässa i luften, det hörs. Men ändå blev det så bra. Påminner mycket mer om "Chess" än om "Ring ring" tycker jag.

The Legends "Facts and Figures" (2006): Utmärkt synthpop. Flera låtar med stabilt P3-potential. De kanske redan har varit hits där, I wouldn´t know för jag lyssnar knappt på radio längre. Inte på P3 i alla fall.

Basement Jaxx "Crazy Itch Radio" (2006): Jag vet inte riktigt hur de beter sig, men de här killarna verkar alltid få till det. Jag vet inte mycket om dansmusik, men det här skulle i alla fall inte jag ha några problem att dansa till. Efter 4-5 bärs alltså.


Basement Jaxx.

Contributors

Blog Archive