Sunday, July 13, 2008

Reinkarnerad exakt som förut

I enlighet med det rumänska lagförslaget om 50/50-förhållande mellan goda och dåliga nyheter i media tänkte jag försöka vara lite mer uppåt i denna post.

Jag lär mig mycket tyska på mitt nya jobb! Jippie! Denna vecka har jag till exempel lärt mig säga "Ich bin ein schlampig haie in ein grenzenlos verwechslungskomödie, geladen mit kaltblütig böse."

Veckans namn är Lone Hørslev, dansk författare. Jag vill också heta Hörslev! Jippie!

Såg just "Palindromes", den mest pinsamma, smärtsamma, för att inte säga sjuka film jag sett på länge. Todd Solondz är en briljant, men mycket störd person. Vet inte om jag ska rekommendera den (jippie!) eller bara kräkas.

Ugglor ser väldigt oseriösa ut. Det är nåt med ögonen och tofsar på huvet liksom. Jippie!


Robert Downey Jr ska spela Sherlock Holmes i Guy Ritchies planerade film. Det kan fan aldrig bli dåligt. En briljant pundare som en briljant pundare. Downey Jr imponerar alltid, nu senast i "Iron Man". Jippie!

Noterade av en slump att barn-teve-tanten Eva Funck är född 1956, medan hennes före detta man tecknad-film-gubben Thomas Funck är född 1919. Jippie! Eller?

Lyssnade igenom Scarlett Johanssons platta "Anywhere I Lay My Head" och fann den oväntat härlig. Bra låtar, och hur fan sjunger hon egentligen? Hon har ju fan basröst. Jippie!


Vissa blandningar av tiger och lejon (liger) får en hormonrubbning som gör att de inte slutar växa. Vissa ligrar väger över 400 kg. Jippie!

Det blev ingen 50/50-lag för goda/onda nyheter i Rumänien. Stred visst mot konstitutionen. Jag tror det var en god nyhet. Jippie!

Contributors

Blog Archive