Sunday, June 20, 2010

Jag ser en bar, jag ser en man, jag hör ett tjut - snart har helgen vecka 24 tagit slut

Veckans observationer:

Det ryktas att FRA har börjat använda Satanic Ubuntu.

Vintern är på väg.



Dom som kompenserat sin fulhet med personlighet, och nu uppfattas inte bara som fula utan också konstiga, sitter och lyssnar på skivor.

Agneta Fagervall-Olsen, livsbejakande tvåbarnsmor, med ett starkt engagemang i samhällsfrågor som kan gynna henne själv.

Mannen brukar ju förhålla sig minst sagt passiv inför hypade artister och album, men Oskar Linnros är ett undantag. Om man skriver textrader så som "Om du vore mer som mig, skulle jag gå ner på dig." förtjänar man all hype man kan få. Ni som köpt bort reklamen på Spotify missar tyvärr hans fina annons där - "Hej, det här är Oskar Linnros. Lyssna på min nya skiva på Spotify innan jag slår sönder hela stället."

"Ommadawn"
, en av världens skönaste plattor i ny version dök upp på Spotify i veckan. Credits: Mike Oldfield – acoustic bass, acoustic guitar, banjo, bouzouki, bodhrán, classical guitar, electric bass, electric guitars, electronic organs, glockenspiel, harp, mandolin, percussion, piano, spinet, steel guitar, synthesizers, twelve-string guitar and vocals.



Topp 5 bästa Clintan-rullarna har offentliggjorts:
1. Dollar-trilogin (1964-66)
2. De skoningslösa (1992)
3. Dirty Harry (1971)
4. Heartbreak Ridge (1986)
5. Örnnästet (1968)

Humorrevival: There´s something weird in the fridge today... En odödlig klassiker.

Veckans cover: José Gonzalés band Junip förädlar Bruce Springsteens redan magiska "The Ghost of Tom Joad". Joad är förresten huvudpersonen i Steinbecks roman "Vredens druvor", spektakulärt gestaltad av Henry Fonda på den vita duken 1940.

Oboy, Of Montreal kan sannerligen det där med att göra videos. Äntra Youtube, börja med "Wraith Pinned to the Mist and Other Things" och klicka er sedan redlösa i högermarginalen.



Och det kungliga bröllopet blev inte märkbart förstört av vuvuzelas.

Contributors

Blog Archive