Thursday, April 01, 2004

Hit me baby one more time!

Min aktivitet här säger exakt hur jävla lat jag är. Jag startade bloggen för att jag trodde att jag var kreativ och behövde "skriva av mig lite". Jag tänkte att här kommer jag att kladda ned en massa gnäll och ibland kanske kräkas upp ett och annat populärkulturellt tips eller livsvisdom som ni kan slicka i er. Men det har visat sig att jag är latare och mindre benägen att blogga än vad jag trodde. Nåväl. Den får vara kvar. Kanske är jag nere i nån sorts svacka.

Idag skulle jag vilja anmärka på "otur i spel - tur i kärlek". Det finns knappt ord för hur dumt det uttrycket är. Det är inte så att jag är tokfatalist... Jag tror verkligen på turen. Den dyker upp ibland. Men angående det där uttrycket vill jag säga att det som ofta uppfattas som "otur" är i själva verket dina misstag. Det är oftast när du inte vet om att du har begått dessa misstag, som du skyller på otur. Detsamma gäller för tur - då du tror att du har tur beror detta ofta på att du har gjort ett val som givit ett fördelaktigt resultat.

Ovanstående gäller alltså i spel, men lika mycket i kärlek. Det att du i fyllan, med slipsen i pannan, skriker "Hit me baby one more time!" till blackjack-dealern på krogen är fullt jämförbart med att göra slut med den där underbara tjejen bara för att "det inte kändes rätt" eller valde nån annan som hade snyggare... ögon. Du kan inte sen gnälla på otur.

Contributors

Blog Archive