Sunday, June 13, 2004

Mannen om religion

Fredagsfyran v 24
Tema: religositet



1. Tror du på Gud/ Jehova/ Allah/ Mammon/ Whatever?
Nej, men jag skulle verkligen vilja att det fanns något sånt där - någonting att skylla all världens ondska på. Och ibland tror jag nog lite trots allt.

2. Har du provat någon New Age-grej? (typ stenar, auror, etc)
Nej, sånt där är jag absolut emot, p.g.a att det allt som oftast är nån som försöker profitera på sinnessvaga människor.

3. När var du på Gudstjänst (el. dyl.) senast?
Oj. Räknas bröllop? Begravning? Annars var det nog konfirmationen för typ 10-11 år sedan. Ja, jag är konfirmerad. Ja, jag är medlem av Svenska kyrkan. De gör trots allt mycket gott, så de är värda någon hundring om året från mig... kanske. Men de har ju i.o.f.s redan en himla massa pengar som de borde göra något vettigt av.

4. Vilken är den bästa religionen?
Ingen aning. Borde väl vara någon naturreligion någonstans som inte har så stor politisk inverkan.

Contributors

Blog Archive