Monday, July 24, 2006

Nya ljud juli 2006

Några musikaliska nedslag:

Scott Walker "The Drift": Den här mannen verkar seriöst mentalt sjuk. Jag plågade mig igenom tre spår innan yrsel och spykänslor blev mig övermäktig. Efter detta kommer jag få en rysning varje gång hans gamla "Jackie" går igång på slump i min dator.

Johnny Cash "American V: A Hundred Highways": Rick Rubin har skrapat fram de sista dödsrosslingarna från mannen i svart. Om du gillar Cash är detta king, men jag tycker den förra plattan var hästlängder vassare. Men visst "God´s Gonna Cut You Down" är grym, och "I´m Free From The Chain Gang Now" är en passande sorti för Johnny.


Johnny med finger.

Nelly Furtado "Loose": Det är bara att åter igen konstatera att Timbaland är ett geni till producent. För det här känns mer som hans platta än någon annans. Skivan är förstklassig pop, och, som någon skrev, varför lyssna på en gammal toka som Madonna när vi har Nelly Furtado? Hon är också mamma.

Zero 7 - "The Garden": Efter briljanta "Simple Things" (rekommenderas!) så har det här folket släppt två plattor som gått mig ganska förbi. Minns att jag hörde en som lätt väldigt platt. Men nu har de slagit sig ihop med göteborska underbarnet José Gonzales, och även materialet där han inte hörs är ordentligt svängigt. Skaffa eller lid resten av livet. Typ.


Sia i Zero 7.

Contributors

Blog Archive