Sunday, June 08, 2008

Ytterligare iakttagelser, om knarkträsket etc.

... För er som är oroliga: 17/6 börjar Kanal 5 om med "Vänner" från första avsnittet igen. Så, nu kan ni pusta ut igen, världsordningen är tryggad. Samtidigt ser jag att idiotkanalen TV4 Plus, känd för "Mannen som kan tala med hundar" och andra bottennapp, börjar sända den originalversionen av "The Office". Nåt är mysko. Kanske nån inköpschef som fått solsting.

... Både Neneh Cherry-låten och Marit Bergman-låten är oerhört mycket bättre än Robyn-låten och Tityo-låten på Kleerup-plattan.

... Bästa filmcitatet 2006: "Bacon är inte fetare än nåt annat." - John, "Farväl Falkenberg".

... Mycket märklig person: Anthony Andrews. Kände mig tvungen att kolla upp den gamle "Ivanhoe" och "Brideshead Revisited"-stjärnan. Han har ju inte gjort mycket väsen av sig sedan tidigt 1980-tal, och jag tänker såklart - knarkträsket! Men inte mycket pekar ditåt. Karln har tydlig valt att jobba med teater istället för med film.

... Saker som är konstiga med USA, del 3829: Jury duty-systemet. Känns kommunistiskt på ett smutsigt sätt, inte värdigt en högt stående högerstat som Förenade Amerikat.

... TV4 har slutat sända nationalsången sist varje natt. Varför har ingen sagt nåt till mig?!

... Nån kille på jobbet går runt med den skjorta med vad som verkar vara Mark Chapman på ryggen. Vad vill man säga med det? Att man inte gillar Beatles?

... Saker som är konstiga med USA, del 3830: Varför finns ingen huliganism på amerikansk sportarenor? Man dricker öl, OCH har barnen med sig. Mycket konstigt.

... Vad fan hände med Tom Green? Jag befarar det värsta av träsk - knarkträsket! De först öppnade inskickade svaren vinner en klockradio - om de är roliga.

... Apropå knarkträsket: Det gör ONT i själen att se Baldwin-brorsan Daniel, känd från "Homicide: Life on the street" i "Celebrity Rehab with Dr Drew". Jamen varför tittar jag då? De först öppnade rätt igenslickade svaren vinner en klockradio - om de är roliga.

... Årets roligaste inställning: "Tidigare har Arve [sångare i Teddybears] vägrat lära sig ett instrument. Han hävdade att det skulle korrumpera hans förhållningssätt till musiken." - Klas Åhlund, Teddybears, i Sonic.

... Kanyes West mamma hette Donda. Fatta, Donda! Alla mina döttrar ska heta Donda. Eller Nordea. Är jag normal?



... Jag såg "Dracula" från 1931 nyligen. Genomled hela skiten med raspigt ljud innan jag upptäckte att det fanns en version med musik av Philip Glass, utan rasp, på dvd:n. Grattis mig. Anyway, där upptäckte jag äntligen vem "Dwight Fry" i Alice Coopers mästerverk "The Ballad of Dwight Fry" är! Han är skådisen som spelar Renfield! Och han gör det utmärkt väl. Han spelar hantlangaren i "Frankenstein" också, en i mitt tycke betydligt bättre film.

... Såg "Uppdrag Granskning" om arvet efter författaren Stieg Larsson. Hej och hå. Han skrev inget testamente och därför går 80 miljoner till hans sinnessvaga hillbillys till far och bror. Gripande visst, men skulle inte sen där programserien syssla med samhällsbevakningen? Sambolagstifningens uselhet nämndes knappt i programmet. K Special istället kanske? (K Special handlar förresten om Moebius om några veckor, det blir mumma det.)

... Nån krönikör i Expressen kom med en idé som jag tänkte sno. Nästa gång ni har fest, häng upp en sån här lapp i trapphuset: "Vi ska ha fest på lördag. Vi kommer att störa er - stör inte oss!"

... P4-hårdrocksprogrammet "Dist" har följande slogan: "Dist - gör livet lite tyngre". Stor humor.

Contributors

Blog Archive