Sunday, May 03, 2009

Någonting har inte hänt

Det har varit klent med inlägg här på sista tiden. Många vänner av ordning har hört av sig och undrar vad som händer med Mannen, denna mansstora lins av klarhet som de vant sig vid att betrakta sin tillvaro genom. Svaret är "Inte mycket". Men här är några exempel på vad som hänt i media på sistone. För det är ju faktiskt bara media som spelar någon roll, eller hur?

Marika Rennerfelt har gjort årtusendets radioövergång i P4 Extra. Hon gick från att prata om en kvinna som haft en grankvist i sin lunga i 10 år till att intervjua matprofessorn Carl-Jan Granqvist.



TV4 har beslutat sig att tiden var rätt för att börja visa den moderna klassikern "Angne & Svullo" igen. Men är det verkligen de gamla avsnitten från 90-talet, eller är det kanske Angne & Svullo Teens?

TV6 har beslutat sig för att tiden var rätt för att börja visa Timothy Stacks briljanta dokumentärserie "Son of the beach".

Eurosport har beslutat sig för att tiden var rätt för att visa 90-talsrepriser av amerikansk låtsasbrottning (så kallad "wrestling"), kommenterade av Bruno Arvidsson och Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren.



Eurosport 2 har beslutat sig för att 16-17/5 är rätt tid för att visa VM i bordsfotboll. Inte missa!

Sveriges Television har beslutat sig för att tid är rätt för att sparka "Mat-Niklas" och "Mat-Tina". Istället får vi "Mat med Satan" nu framöver. Klockan 20.00 varje dag lagar "Mat-Satan" i rutan. Eller ok, det där hittade jag på, men det hade varit kul.

Dokumentären "Ebbe the Movie" sändes nyligen i SVT. Ganska underhållande, men var det inte bara en gammal P3 Dokumentär i samma ämne som det satts bilder till? (Jämför själva, högst upp på 2007 här. Lyssna på alla de där förresten, det är bra grejer.)

Saudi-arabien har varit på statsbesök i Storbritannien. Kika på de första 37 sekunderna här - vad tycks om orkesterns val av musik?



Alex Schulman har intervjuat författaren Björn Ranelid i Nöjesguiden. Ranelid kommenterar sitt eget skrivande bland annat så här: "Jag är en lärjunge och får jag vara i fred och får jag bara förkovra mig lite mer så kan jag nog prestera något ganska märkvärdigt vad det lider."

Boktipset.se är lanserat. Det luktar flopp, till skillnad från den utmärkta sajten filmtipset.se. Det är nämligen så att de tips jag får är att läsa mina favoritböcker igen, men på andra språk. Buggigt.

Börje Middag har ringt in och kommit med i "Hallå P3" för 118:e gången. Grattis Börje!

"The Daily Show with Jon Stewart" har varit i Sverige. Om någon (mot förmodan) skulle ha missat dessa fantastiska inslag så finns på att beskåda här och här.

Contributors

Blog Archive