Saturday, August 01, 2009

I've loved a million women in a belladonic haze

Veckans skörd av skivor som jag kände mig tvungen att lyssna på:

Kamera - Resurrection (2007): Allt gick mig helt förbi, utan att orsaka varken njutning eller skada. Betyg: 2.

Kanye West - 808s and Heartbreaks (2008) Ganska jobbig Vocoder-orgie. En av världshistoriens mest våldtäktsbetonade samplingar är den av Patrick Doyles "Great Expectations"-score i "RoboCop". Om det blivit en singelhit skulle jag ha tagit mitt liv. Betyg: 2.



Miles Davis - Kind of Blue (1959) Det här ska ju tydligen vara ”the shit”. Själv orkar jag inte riktigt. Betyg 2.

Nouvelle Vague - 3 (2009) Det lyfter liksom aldrig, som på deras tidigare album. Alldeles för platt låtval, inga överraskningar längre. Dags att lägga ned? Betyg: 2.



Queen - Queen (1973) Att ha ”Keep yourself alive” som första spår på första albumet är ren Leonard Cohen-”Suzanne”-klass. Jävulskt stabil första platta, som slår an en ton och svallrar om vad som komma skall. Men ”Liar” är en jävligt tjatig låt. Betyg: 4.

Contributors

Blog Archive