Sunday, July 26, 2009

Sämst senaste 15

För en tid sedan nämnde jag ju de bästa filmerna. Nu vill jag prata om de sämsta. Det görs ju mycket skit, men här kommer en lista på det jag minns nu i efterhand som allra värst år för år, med fokus på det som många sett.


Malkovich förnedrar sig ibland.

2008: The Mutant Chronicles. Jag FÖRSTÅR INTE varför man gör en så usel handling. VARFÖR? Vem som helst kan fatta att detta är ett uselt manus.

2007: Paranoid Park. Meningslöst sömnpiller, berättat på ett sökt och störande sätt. Vad var poängen?

2006: Van Vetereen - Fallet G

2005: Storm. Efter en timma och trettioåtta minuter av filmen fäller Jonas Karlssons karaktär repliken "Nu får det vara nog med det här jävla tramset!", och jag kan då inte göra annat än hålla med. Nåt så jävla pårökt uselt manus har jag inte lidit mig igenom sedan tv-serien "De utvalda"... Ooops, det var visst också en Mårlind-Stein-produktion!

2004: The Punisher. Oj så dåligt. Min mammas hunds löss hade kunnat skriva ett bättre manus.

2003: Masked and Anonymous. Bland det sämsta jag sett nånsin. Kan nån förklara varför detta gjordes?

2002: Hämnarens resa. Snygg, men handlingen är så tragiskt krystad och uselt berättad. Fattar ingenting av varför karaktärerna gör som de gör.

2001: Thirteen Ghosts

2000: Dubbelspel (Reindeer Games). Med tanke på vilka som är inblandade så var detta en rejäl bomb.

1999: Payback. Otroligt usel.


Very Bad Movie.

1998: Very Bad Things

1997: Batman och Robin

1996: Striptease. Satsa på riktig porr istället.

1995: Get Shorty

1994: Highlander 3 - The Magician. Osannolik misshandel av ett kultförklarat varumärke.

1993: Den siste actionhjälten

1992: Buffy - vampyrdödaren. Pinsamt att se Donald Sutherland nedlåta sig till nåt sånt här.

1991: Höken är lös. Fruktansvärt genomusel film. Märkligt att de inblandade fortfarande står ut med att leva vidare.

1990: Wild at Heart. Så sjuuukt överskattad. David Lynch värsta.

1989: Sex, lögner och videoband. Sicken dynga. Jag som tyckte "Scener ur ett äktenskap" var jobbig.

Contributors

Blog Archive