Monday, November 01, 2010

Det här är Sveriges mäktigaste opinionsmakare

Ok, jag vet att jag inte får bry mig om det här, men jag kan inte låta bli. Jag kan aldrig sluta förbluffas av vad dagens ungdom läser och uppskattar. Tydligen heter två av landets mest populära bloggare Kenza och Tyra. De intervjuas i Nöjesguiden.

N: Bästa boken ni läst?
Tyra: Jag gillar deckare. Jag kommer inte ihåg vad de heter. Jag läste Hundraåringen och Tre sekunder som är ute nu. Fan, jag bara hittar på. Jag vet inte. Jag läser bloggar.

... tre centimeter längre ned i artikeln:
N: Vilka är dina favoritbloggar?
Tyra: Jag läser inte mycket bloggar för jag hinner inte. En dag kan jag läsa igenom alla bloggar. Då blir det Kenza och mina kompisars. Jag läser inte en enda modeblogg, inte ens Elin Kling. Jag läser bloggar jag kan identifiera mig med. Jag tycker om att läsa de som är äkta.

Alltså Tyra, du gillar inte att läsa böcker, men du läser istället bloggar, men du läser inte bloggar? Och du gillar att skriva om det som känns äkta, men du gör det inte själv? Check.

Kenzas svar på bokfrågan är inte mycket bättre...

Kenza: Jag läser mycket, men jag har ingen favoritbok. Jag älskar att läsa självbiografier om barn som har haft det jättesvårt. Det låter helt fel, men det är böcker jag tycker är intressanta.

Satan vilket jävla mörker. Sen börjar de gorma om hur dum nån annan stjärna som heter Paow är, som sagt att hon vill rösta på SD. Snacka om en blind leder en blind.

Och skrattfesten bara fortsätter...

N: Vad lyssnar ni på för musik just nu?
Kenza: Jag lyssnar mycket på Lady Gaga och Kanye West.
Tyra: Jag tycker att musik är bra. Jag är inte lika insatt som Kenza är. Jag lyssnar på det som spelas.

Så om man är insatt så känner man till de där två namnen?

N: Dra en vits!
Tyra: När jag hör en bra historia tänker jag att jag måste komma ihåg den så att jag kan dra den till någon. Men sedan glömmer jag.

Jag är inte förvånad Tyra.

Jag hoppas att allt bara är en ond dröm.

Contributors

Blog Archive