Sunday, July 11, 2004

Val av pratare

Ursäkta mig, men jag måste på spilla ur mig några ord om valet av årets "Sommar"-pratare i Sveriges Radios P1. De flesta hittills är OK, några är till och med bra. Somliga är dåliga. En som var dålig i fotbollsspelaren Frida Östberg. Varför inte vänta till tanten har gått i pension, så kanske hon har nåt mer intressant att berätta? Och henns musiksmak var ju Ungefär som Rix FM. Nä, det var elakt sagt av mig. Jag menar så klart Mix Megapol.



Sen var det ju Mats Wilander. OK, hans prat var väl OK, men musiken... Asså, jag trodde ju att han var inne i musik. Men varför, om man ska spela en Lundell-låt, väljer man "Snön faller"? Och "Beautiful Day" med U2? Och "Knocking On Heaven´s Door" med Dylan? Så himla... gjort. Trött.

Idag var det justitieministern och präktläsparen Thomas Bodströms tur. Hans prat var visserligen oväntat fräckt och över lag intressant. Men musiken! Föga överraskande har mannen ingen musiksmak, men då menar jag inte bara att han har DÅLIG musiksmak, utan det visade sig att han verkligen INTE HAR nån musiksmak - han lät nämligen sina stadsrådskollegor önska musik i programmet. Så jävla trött kille! Kulturskymningen är över oss.

Posted by Mannen at July 11, 2004 09:23 PM

Contributors

Blog Archive