Wednesday, August 11, 2004

Mannen om bloggar

Fredagsfyran v 32
Tema: blogg

1. Vad är en bloggs främsta styrka?
Jag är osäker, men det borde väl vara dess "direkthet", dvs förmågan för vem som helst att publicera sig direkt, gratis till en obegränsad mängd mottagare.

2. Finns det någon fördel gentemot mer traditionella media?
Se ovan. Ingen normal människa har råd att nå ut med t.ex. en tidning.

3. Känner man, som innehavare av bloggen, något ansvar inför läsaren?
Jag gör det i alla fall. Eller, mer korrekt; jag känner inget behov av att föra någon bakom ljuset med vad jag skriver.

4. Vad säger du om Sudan-affären?
Jag vet inte riktigt vad som åsyftas med det begreppet, men om man menar det folkmord som just nu pågår i Sudan så tycker jag det är skandal och förbannat hyckleri att inte vårt fina världssamfund inte redan finns på plats för att förhindra det. Sverige styrs av en dryg populistisk idiot, och likaledes gör världens enda supermakt.


Senaste Windows-tangentbordet

Contributors

Blog Archive