Tuesday, August 03, 2004

Mannen om studerande

Fredagsfyran v 31
Tema: studerande

1. Har du studerat något efter grundskolan/ gymnasiet?
Ja, kanske mer än jag borde ha gjort, och det verkar inte finnas någon ände på det heller. Jag har märkt att lång utbildning inte nödvändigtvis behöver betyda att man får ett vettigt jobb, eller ens något jobb alls, och då känns ibland lite som om varje högskolepoäng bara är till last, ungefär som Mythos i "Call of Cthulhu".



2. Om du skulle börja studera nu, vad skulle det bli?
"Föreställningar om kön i rörliga bildmedier" vid Stockholms universitet kanske? Nä, skämt åsido så har jag inte råd att påbörja någon ny utbildning nu. Jag får nöja mig med det jag har. Försöka göra det bästa av det.

3. Vilket är/ var ditt favoritämne?
I grundskolan/gymnasiet var nog bild det enda ämne som var någorlunda uthärdligt.

4. Var du/ är du duktig i skolan?
Nej, men jag får det gjort i alla fall.

Contributors

Blog Archive