Sunday, August 22, 2004

Underhållande annons

Relativt underhållande annons på blocket.se:

http://www2.blocket.se/view/3138153.htm?l=0&c=1&city=0

Om länken slutar funka så finns den även här:

Lyft oket från mina axlar - Volvo 480 ES -87



Årsmodell: 1987 Miltal: 16 000 - 16 999
Jag vet…

Jag är en av de där som inte kan göra bilaffärer.
Mina vänner avrådde mig.
Banken skrattade när jag fick lånet.
Jag har blivit bogserad med den runt stan.
Killen på verkstan hälsar mig numera vid förnamn.
Nu får det vara nog.

Följande fel finnes:

Inga parkeringsljus.
Popuplysena flirtar upp och ned när man ska försöka imponera på brudar.
Fläkten stängs ej av automatiskt när man vrider av tändningen.
Läcker oljor och övriga vätskor.
Smygpunka på vänster bakdäck.
Stolsvärme fungerar ej.
Tankmätare fungerar ej.
Färddator fungerar ej.
Vänster elhiss har släppt, så man får hålla upp rutan med vänsterhand under färd.
Stötdämpare bak har upphört.
Vått och fuktigt i hela kupén – även när man inte nuppar.
Fågelbad i bagageutrymmet.
Signalhornet låter svagt och osäkert.
Ojämnt varvtal vid tomgång.
Enda radiostationen som går att få in utan brus är ”Lugna Favoriter”.

I övrigt går den som en klocka.
Begärt pris: 4000 kr.
Alternativ 2500 kr + telefonnumret till en vettig brud och en pava kir så är den din.

Insänd av J_b den 18 augusti 2004 kl 21:43

Contributors

Blog Archive