Sunday, August 24, 2008

See my tailor, he's called Simon - I know it's going to fit

Några musikbetraktelser. Musikförnimmelser? Äh, ni fattar.



Sveriges mest bortslösade talang torde vara Magnus Carlson. Då snackar jag alltså inte om den där blonda saken i Alcazar, utan om sångaren i Weeping Willows. Jag vet inte hur många sammanhang jag har sett honom där han att han har en av landets främsta sångröster. Nu senast är det allsången på Debaser (en slags "coverband de luxe"-kväll för stockholmare) och tillsammans med West End Girls. Och den där soloplattan var ju också kanon. Gör en till för fan!

De mest överskattade rockrösterna: Doris ("Did you give the world some love today baby"-tjat-människan), Guns ´n´Roses och Janis Joplin. Jag tänker inte länka till dem.

Petter (tillsammans med nån Snook) snor ett Black Sabbath-riff rakt av till nya singeln. Kommer inte ihåg vilken låt det är bara. Hoppas de får cred för det, de kan behöva lite deg.

Jag kanske massuppfittar Andres Lokko här (det skulle inte vara första gången i så fall), men är det inte så att all musik som finns för gratis nedladdning på nätet i själva verket ligger på en privatpersons dator?


På den gamla goda tiden.

Metallica goes proggmetall på nya singeln. Rena Dream Theater. Jag slutade räkna tempobyten efter ett tag. Playing hard to get are we?

Contributors

Blog Archive