Sunday, March 01, 2009

Veckans tre största grattis

Då undrar ni säkert, vad var egentligen det viktigaste som hände i veckan? Och vad tycker Mannen om det? Topp tre:

3. Sossarna har utsett Ibrahim Baylan till ny partisekreterare. Mona Sahlin och Ibbe i partitoppen är motsatsen till en toppning av laget, och jag vill gratulera den borgerliga alliansen till ytterligare fyra år vid regeringsmakten.

2. Filmatiseringen av "Män som hatar kvinnor" har haft biopremiär. Jag funderar om det inte vore vettigast att vänta med att betitta underverket tills det kommer i långversion på DVD (2 x 90 minuter), men jag tror knappast jag kan hålla mig. Grattis Michael Nyqvist, du har photoshoppats till en 75-åring på filmaffischen av okänd anledning.



1. För första gången på 424 år lyckas en svensk tronföljare hitta en svensk att gifta sig med, och då är det en gymägare från Ockelbo som ser ut som en groda och pratar som Babsan. Grattis. Men ni blir ändå de första mot väggen när revolutionen kommer.

Contributors

Blog Archive