Friday, March 27, 2009

Sväljer du kravmärkt eller tuggar du grishals?

... det är en textrad i bob hunds ”Tinnitus i hjärtat”, från nya albumet "Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk". Ett panelprogram i P4 spelade den och dessutom nya singlar Lisa Ekdal och Staffan Hellstrand. Jag tycker alla tre var bra. Håller jag på att bli gammal? Mmm, bara det faktum att jag lyssnar på P4 ibland är kanske svar nog på den frågan, men vafan, de spelar ju "Lady (Hear me tonight)" med Modjo på den kanalen nu för tiden så...

När jag ändå bekänner saker: Jag gillar "Nyhetsfajten" som gick på TV8 som alla andra hatade. Och jag tycker den där julspecialen av "Svensson, Svensson" från 90-talet som brukar gå på julafton är riktigt kul på riktigt. Det kanske inte är gammal jag börjar bli, utan galen?

Contributors

Blog Archive