Sunday, March 22, 2009

I´m looking for the can in the candy store

Många har hört av sig och undrar vad jag tyckte om Sisters of Mercy-konserten igår kväll. Som jag sa till nån så var det inte mitt livs upplevelse direkt, men inte heller så illa att jag grinar. Mina förväntningar var lågt ställda, till skillnad från Herr Strage, som verkar ha förväntat sig nån slags tidsmaskin tillbaka till 1988. Eller som Karate-Jonas uttryckte det - "Strage hade väl för en gångs skull fått med sig en brud på konsert och snackat sig varm".



Däremot kan jag inte låta bli att förundras över vad som hände med gruppen. Sångaren, hobbykemisten och coolhetsfantomen Andrew Eldritch avskyr alltså att turnera (även om han står ut med själva uppträdandena, gömd bakom kompakt rökmaskinsrök) - ändå turnerar karln varje år, om än så bara för att spela på små ställen. Och han skriver tydligen ny musik hela tiden, som spelas live. Men han vägrar ge ut plattor, eller ens sprida nåt på nätet. Hemsidan förklarar en del, men det är ändå somewhat enigmatic.

Contributors

Blog Archive